World of Whisky
Binnen het slijterijkanaal is het whisky aanbod enorm groot en voor de consument is het zeer complex om een keuze te maken. Maxxium Nederland wilde als grootste importeur binnen de whisky categorie middels het World of Whisky concept maandelijks een whiskymerk bij de consument onder de aandacht brengen met informatie en een speciale actie. World of Whisky (afgekort WoW) is een verzamelnaam voor een groot assortiment whisk(e)y’s afkomstig uit alle landen en regio’s van de wereld.
Opdracht
Ontwikkel een permanente display voor de zelfstandige slijterij met de uitstraling van de World of Whisky, maar waarbij iedere maand de communicatieboodschap en het whiskymerk gewisseld kan worden. De display moest weinig vloeroppervlakte innemen, zeer stevig zijn, genoeg ruimte voor communicatie en informatie bieden en bovendien een opslagruimte bevatten voor flessen, glazen, e.d.
Creatie
Matt Art ontwikkelde een permanente display van hout en staal met subtiele World of Whisky branding, waarbij zo optimaal mogelijk de balans is gezocht tussen communicatie en praktische aspecten. De topkaart kan maandelijks eenvoudig door de slijter worden gewisseld, waarbij de display direct de look & feel krijgt van de whisky die wordt gepromoot. Op de display is ruimte voor het plaatsen van extra informatie, glazen en voor het WoW assortimentsboek.
Resultaat
Meer dan 100 WoW displays zijn geplaatst binnen het zelfstandige slijterijkanaal en middels een vastgesteld jaarprogramma worden de displays maandelijks voorzien van een andere topkaart.
Over de klant
World of Whisky is een initiatief van Maxxium Nederland.