Nexgard
Nexgard is in 2014 gelanceerd op de Nederlandse en Belgische markt en is alleen verkrijgbaar via de dierenarts. Met Nexgard worden honden tegen vlooien en teken behandeld met slechts één smakelijke chew die maar eens per maand hoeft te worden toegediend.
Opdracht
In de Benelux is de smakelijkheid van Nexgard getest middels een enquête om te onderbouwen dat parasietenbestrijding met Nexgard wel heel eenvoudig is voor hond en eigenaar. Bedenk een ludieke actie voor de Belgische dierenarts om het resultaat van deze enquête te demonstreren aan de hondeneigenaren.
Creatie
Matt Art verzorgde een mailing naar alle dierenartsen in het Waalse en Vlaamse deel van België met Nexgard placebo chews. Deze chews zijn identiek qua smaak en vorm, maar zonder de actieve bestanddelen. Hiermee kan de dierenarts demonstreren hoe eenvoudig het is om Nexgard toe te dienen en dat de honden Nexgard als een smakelijke traktatie zien. De mailing werd tevens voorzien van mooie informatiebrochures voor de dierenarts, wachtkamerfolders, –posters en -filmpjes voor de consument en enquêtekaartjes met persoonlijke inlogcode voor een on-line gebruiksonderzoek.
Resultaat
De Belgische dierenartsen waren zeer gecharmeerd van de tool die werd verstrekt voor het demonstreren van de eenvoudige toediening van Nexgard. Daarnaast werd het totale informatiepakket dat werd aangeboden voor dierenarts, dierenartsassistent en hondeneigenaar als zeer compleet beschouwd.
Over de klant
Nexgard wordt vertegenwoordigd door Merial, een joint-venture tussen Rhône Mérieux en Merck Agvet. Merial heeft een zeer breed portfolio aan producten ter voorkoming en bestrijding van dierziekten in meer dan 150 landen wereldwijd.