Cases

Glenfiddich Distillery Tour

Glenfiddich Single Malt Scotch Whisky startte in 2014 een pilot voor een theatertour in 4 grote steden in Nederland. De bezoekers werden meegenomen in een Virtual Distillery Tour en kregen van Brand Ambassador Tony van Rooijen uitleg over de verschillende aspecten van het productieproces en de verschillende Glenfiddich varianten. De verschillende varianten zouden ook tijdens de voorstelling geproefd worden.

Opdracht

Ontwikkel een kwalitatieve en inspirerende verpakking voor de bezoekers waarin alle tools zitten om de 6 verschillende varianten van Glenfiddich te kunnen proeven.

Creatie

Matt Art ontwikkelde conform de internationale brand style guide een luxe theaterverpakking met 6 verschillende whisky samples, een glas, pipet, balpen, informatieboekje, waterflesje en kortingsvoucher. Geen geknoei door de deksel als stevige basis te gebruiken op schoot en de mogelijkheid om het glas, water en samples vast te zetten.

Resultaat

De pilot was een succes met 4 uitverkochte voorstellingen en razend enthousiaste bezoekers. De theaterverpakking werd door bijna 95% van de bezoekers meegenomen naar huis. In 2016/2017 is de Glenfiddich Virtual Distillery tour geprolongeerd in Nederland én België in 35 theaters. Hiervoor zijn 18.000 gerestylde theater verpakkingen met inhoud geproduceerd.

Over de klant

Glenfiddich Single Malt Whisky is ’s werelds meest bekroonde whisky en marktleider binnen het Malt segment. Glenfiddich wordt vertegenwoordigd door Maxxium Nederland.

Glenfiddich Distillery Tour abri's
Glenfiddich Distillery Tour publiek
Glenfiddich Distillery Tour theater verpakking