Frontline Combo
Frontline lanceert iedere zomer een grote consumentenactie, waarbij aantrekkelijke prijzen te winnen zijn. Omdat actiecommunicatie op de Frontline verpakkingen zelf niet mogelijk is, zal alle communicatie op Point-of-Purchase moeten plaatsvinden. Vanaf 2014 is ervoor gekozen om ook de dierenspeciaalzaken op ludieke wijze te laten meeprofiteren van de actie.
Opdracht
Bedenk een actiemechanisme voor de consument, die tevens resulteert in een sterkere relatie met de ondernemer en ontwikkel hiervoor alle point-of-sale materialen.
Creatie
Matt Art ontwikkelde in samenwerking met de opdrachtgever de volgende consumentenactie: Bij aankoop van Frontline, ontvangt de consument één of meerdere krasloten met unieke code. Deze codes worden getoetst op een speciaal ontwikkelde actiewebsite. Dagelijks worden 2 winnaars gekozen die een shoptegoed van € 100,- ontvangen voor de winkel waar het kraslot is verkregen. Mattart zorgde voor een mailing naar alle dierenspeciaalzaken met posters, wobblers, krasloten, toonbankdisplay, plafondhanger en een brief met uitleg. De mailing moest voldoen aan het brievenbusformaat. Daarnaast ontwikkelde Matt Art de actiewebsite, waarop dagelijks de 2 winnaars bekend werden gemaakt, en verzorgde alle logistiek rondom de winnaars en de verkooppunten.
Resultaat
95% van de dierenspeciaalzaken namen deel aan de actie, waarbij de ondersteunende Point-of-Sale materialen goed en opvallend werden ingezet. De verkoop van Frontline producten steeg gedurende de actiemaanden met meer dan 10%. En daarnaast werd de relatie met de ondernemers sterker en loyaler. Sinds 2014 ontstaat jaarlijks de vraag vanuit de ondernemer voor een nieuwe Frontline actie!
Over de klant
Frontline is al meer dan 20 jaar hét middel voor bestrijding van vlooien en teken op honden en katten. Het merk heeft een zeer hoge naamsbekendheid en hoge merkloyaliteit onder gebruikers.