Coffeedate
Sinds 2009 verzorgt Matt Art de communicatie en uitstraling van Coffeedate in nauwe samenspraak met de eigenaar. Deze heeft een duidelijke voorkeur voor de kleuren oranje en bruin. Eens in de 2 à 3 jaar wordt de huisstijl weer aangepast met behoud van het eigen, eigenwijze karakter van Coffeedate.
Opdracht
Restyling van de Coffeedate huisstijl en doorvoeren van deze stijl op alle communicatiedragers. Voorheen was er een aparte zomer- en winteruitstraling. Nu is gekozen voor één kaart voor alle seizoenen.
Creatie
Spelend met de kleuren bruin en oranje en met een knipoog naar de vele krijtbord-stijlen die veel horeca zaken nu hanteren, maakte Matt Art een eigentijdse menukaart, waarbij naar de juiste balans is gezocht tussen tekst en sfeerfoto’s. De foto’s onderstrepen het pure en kwalitatieve karakter van de producten. Vanwege de nieuwe opzet is de menukaart een stijlvolle 3-luik geworden.
Resultaat
De nieuwe menukaart is zeer goed ontvangen door de klanten. De toegevoegde sfeerfoto’s werken omzetverhogend. Lekkere suggesties werken kassa-aanslag verhogend. De nieuwe stijl is tevens doorgevoerd op de actie- en stoepborden en een website is in ontwikkeling.
Over de klant
Coffeedate is een lunchzaak in het centrum van Haarlem en bestaat inmiddels al meer dan 10 jaar. Veel vaste klanten, met name studenten afkomstig van het nabijgelegen Stedelijk Gymnasium.